Top 20 Most Watched News Channels In The World

by World's Top Insider

Our Today’s List of Top 20 Most Watched News channels in the world, The news is one of the important parts for people all around the world because in today’s world people don’t have еnоugh time to read, nеwѕрареrѕ.

When we think of the news, it usually involves some channel on TV or maybe a website you visit to get your latest dose of what’s happening around the world.

The news business is a cutthroat industry and it takes a lot of work and effort to attract viewers and readers who will actually be able to stand your stuff enough for them to come back and visit your site or give that channel they watch on TV another chance.

While many of us just see the headlines, there are people out there who actually watch these news channels on a daily basis.

Моѕtlу, thеу јuѕt rеаd the hеаdіngѕ without knоwіng thе rеаѕоn behind that hеаdіng.

Тhе news mаіnlу dеѕсrіbеѕ when, who, where, why and what. Оnе of thе fаѕtеѕt mеаnѕ to get any news іѕ the News channel.

Current events are spread through news channels via television. Users can access news headlines and current news activities via the news channels and keep everyone up to date.

This year (2020) took a bad start and in this pandemic situation, these new channels helped to know what’s going around the world. Here are the top 20 best news channels you can tune and watch live.

Here’s the List of world’s top fast-growing and Most Watched News channels in the world.:


20). VOA TV

Voice of America(VOA) is an American multimedia organization that acts as a non-military, external radio institution of the United States government.

It is the main international radio station in the United States. VOA produces 47 digital, television, and radio languages that are distributed throughout the world to affiliate broadcasting stations.

The content of the VOA affects public opinion in the United States and its citizens, primarily through international viewers.

Some commentators see Voice of America as a propaganda form.

However, the VOA Best Practices Manual states: “The authenticity, consistency, and reputation of Voice of America is the most valuable attribute and relies on the audience’s view of VOA as being an impartial and reliable source of information and news in the U.S., national and worldwide.”



Sahar TV is named for Iranian television channels that are part of the Sahar Universal Network (SUN) which broadcasts internationally, through its Azerbaijan, Balkans, Kurds, and Urdu language channels, the Muslim Republic of Iran.

It broadcasts to the countries of Europe, Central Asia and the Caucasus, North Africa, Oceania, and all the subcontinent India and Eastern Asia.

Although English TV’s main purpose is to support Islamic education, the nature of English TV’s topics and genres is varied. This is not limited to politics and television, but also science and social documentaries, animations and game shows.



DD NEWS Watched News Channels In The World

The Prasar Bharati board agreed to a plan to launch a news channel 24 hours instead of DD Metro which was being terminated.

DD News is a news channel from Doordarshan, it is Indias’ only a 24 hours terrestrial news channel broadcasting in Hindi and English.

This was then accepted at a meeting on 3 October 2003 by the cabinet of the Party.

DD Metro was converted to the DD News, which started on 3 November 2003, as a 24-hour TV news service. In 2019, DD India became the international sister channel for Doordarshan ‘s English News and current affairs.

Shri Arun Jaitley, Minister of Information and Broadcasting of India, launched his DD News smartphone application for Android and Ios on 7 May 2015. Prasar Bharati turned it into the full Hindi news channel in January 2019, while DD India became an English news channel.



ICI RDI, also owned by the CBC, is a CBC news network French counterparty programming from the CBC News Network also included the late Newsworld International, an American cable news network owned by CBC and Power Corporation of Canada.

CBC Newsworld produced other content for Newsworld International and content that did not air on Canadian channels from certain news networks, such as BBC World.

In contrast with other speciality networks, the CBC found that viewers were less aware of CBC Newsworld, and the impression was that the CBC broke reports too slowly.

The CBC Newsworld was replaced by the CBC News Network as part of a broader CBC News re-launch on October 21, 2009.



ABP News is an ABP Group-owned Indian Hindi media outlet. Before it was acquired by ABP Group, it was formerly known as STAR News.

ABP Live is an ABP Group-owned Indian English news website. Then STAR joined the Ananda-Bazar Patrika party in establishing a digital advertising and information services firm called the Pvt.

STAR joined the group. Ltd.-Ltd. Media Content and Communications, the news channel owner and service managers, said that the news channel Hindi Launch News will be known as ABP News, the news channel Bengali Star Ananda, and the news channel Marathi Star Majha as ABP Majha.


15. WION

WION (World is One News) is an English news pay-TV channel operated by the Essel Group in India. It belongs to the Zee Media channel network.

The channel covers worldwide news and issues. It was launched as a free on-air satellite service in several countries on 15 June 2016 and on 15 August 2016, the TV station. WION office mainly located in Noida, Uttar Pradesh.

Check out also:  Top 10 Most Beautiful Flowers that Bloom only at Night

It is one of India’s biggest news networks. The Zee Business, Zee 24 Taas, 24 Ghantas, and among other popular channels since 2000.

In the different Indian states, they operate many news and regional entertainment channels. Essel Corporation is its parent company.


14. IRIB’S


In 2005 the first English-language channel was launched, in 2007 the Arabian-language channel was launched, in 2009 the Spanish language channel was in 2014, and the French language channel in 2017.

In comparison, RT America, the British RT, and other national networks have local content. The Russian Government and its foreign policies have been portrayed by RT as a propaganda source.

The British media authority, Ofcom, repeatedly considered RT to break the guidelines on impartiality and also claimed that it transmitted objectively deceptive materials. RT is often accused of promoting lies by news outlets, including former RT outlets.

ntent -->


13. RT News

In 2005 the first English-language channel was launched, in 2007 the Arabian-language channel was launched, in 2009 the Spanish language channel was in 2014, and the French language channel in 2017. In comparison, RT America, the British RT, and other national networks have local programming.

The Russian Government and its foreign policies have been portrayed by RT as a propaganda source.

The British media authority, Ofcom, repeatedly considered RT to break the guidelines on impartiality and also claimed that it transmitted objectively deceptive materials. RT is often accused of promoting lies by news outlets, including former RT outlets.

Read also: 10 Most Read Magazines In The World


12. CGTN

China Global Television Network formerly owned and run by China Central Television (CCTV), a state-controlled media corporation in China, consisting of six regional, mutinous television networks.

Under the Peoples’ State Council of China and affiliated by the Chinese Communist Party, CGTN is a state-owned media outlet. At 4:00 London Time/noon Beijing Time, on 31 December 2016, all six non-Chinese language television channels under the banner CCTV International were concurrently relaunched.

Critics also charged CGTN with spreading propaganda and making misleading accusations about the Chinese government ‘s adversaries.


11. I24 News

I24NEWS is a 24-hour international TV and news program based in Israel’s Port of Jaffa, Tel Aviv. The channel is transmitted between 6 and 10 p.m. from New York.

On 17 July 2013, the channel was live. The Eastern Time and the Other Israel Reveal. The channel ‘s main anchor from July 2013 until the dismissal in January 2016 was Arab Israeli journalist Lucy Aharish.

All English Channel programming officially came to an end on 8th December 2016 in preparation for launch in America. This station showed 10 minutes of news on the hour from 8 a.m. to 11 p.m. and substituted a news bulletin repeated half past, Noon Update, The Daily Beast, and The Schedule, 26 minutes later.

Check out also: Top 10 Toxic Food That We Like To Eat


10. NDTV


Source: NDTV

The NDTV 24X7 was launched within the year 2003 and is owned by the popular NDTV group and over the past years, it’s shown exceptional performance within the Indian media that it’s with success acquired the fourth position within the top ten teams of the news channel in India.

It works with the vision of “Experience. Truth First” that in the end comes in the hay the news genuineness for the across the nation crowds.

The news channel is based on its headquarters within the capital of India. It includes different teams of sister news channel likes NDTV Profit, NDTV India, and NDTV Good Times.

NDTV India is the Hindi television channel of New Delhi Television Limited in India.

This channel was affiliated with the esteemed journalist Vinod Dua. The report on the XIX Commonwealth Games was tabled in the parliament of India by the India Comptroller and auditor general on 5 August 2011.

In paragraph 14.4.2 of the report, CAG alleged that the Commonwealth Games Organizing Committee pursued an unfair methodology when awarding contracts for the amount of $37.8 million (US$ 530.000) to produce and distribute advertisements to CWG-2010 for NDTV and CNN-IBN.

Proposals were taken into account in the light of the acceptance of a request and no open tendering was introduced. The Indian Office ‘s report on the XIX Commonwealth Games was submitted to the House of Commons on 5 August 2011.

Read also: 10 Most Heavenly Places On Earth



Geo News is a non-public Pakistani TV news channel. ‘Independent Media Corporation’ that also owns Jung group of newspapers owns this network.

Geo news is one of the most outstanding Urdu news channels Pakistan should provide.

The Geo network has launched many different channels like GEO Entertainment, GEO News, GEO Kahani, GEO Super (Sports), and GEO Tez (Comedy). Despite revolving around the stack of controversies, Geo News is loved by world Urdu language viewers.

Geo News is Pakistan’s most influential and successful newspaper.

It was launched on 14 August 2002, and in October 2002 its normal and uninterrupted transmission began. This news outlet delivers accurate, timely details and has millions of fans as well.

The Geo Television Network started launching April 2018 its primary Geo TV channel but since then has launched many more channels, among them: GEO TV Movies, GEO News, GEO Super (Sports), GEO Kahani, GEO Tez (Comedy).

Geo News is a Jang News Group-owned Pakistani pay-TV news service. The Geo News website is Pakistan’s highest-ranking website with Alexa number 29 in Spain.

Read also: 10 Greatest Cities Around The World

Check out also:  Top 10 Best Juice Brands In The World (Updated)



Most watched news channel in the world

Euronews became set up in France on 1st January 1993. It’s a multilingual news channel, currently to be had in 155 international locations all over the international.

The channel is owned by using media international networks and Naguib Sawiris is the chairman.

The Sawiris owns fifty-3 of the proportion thru media global networks. The channel becomes created with the purpose to cover the news from everywhere the sector. As consistent with content material, they show headlines each 30mins from Europe and the world.

This is currently operated by several European and North African state radio broadcasting organizations, and since 2020, it has been operated by the majority of Media Globe Networks, led by Egyptian Naguib Sawiris.

National Telekom Anya Ukraine public broadcaster bought a 1% interest in SOCEMIE on 6 February 2006.

On 27 May 2008, RTVE agreed, on its international TVE International channel, to leave Euro news. In February 2009 TRT became the channel shareholder and joined the board of directors of the Turkish public broadcaster.

In February 2015 the Managing Board of Channels approved the offer to acquire 53 percent control stakes on the media outlet by Media Globe Networks, owned by Egyptian telecom magnate Naguib Sawiris.

The deal brought questions about the future publishing stance and independence of Euro news.

Read also: Top 10 Hottest Female News Anchors In the World



Most watched news channel in the world

Тhіѕ news сhаnnеl wаѕ ѕtаrtеd іn 1980 bу Теd Тurnеr. Тhіѕ сhаnnеl іѕ оwnеd bу thе Тurnеr Вrоаdсаѕtіng Ѕуѕtеm.Тhіѕ іѕ thе fіrѕt сhаnnеl thаt рrоvіdеѕ 24 hоur nеwѕ.

Іt wаѕ аlѕо thе fіrѕt nеwѕ сhаnnеl іn thе UЅ. Тhе сhаnnеl іѕ brоаdсаѕtеd frоm thе Тіmе Wаrnеr Сеntrе іn thе Nеw Yоrk сіtу. Тhе соmраnу’ѕ hеаdquаrtеrѕ іѕ lосаtеd іn thе Аtlаntа, Gеоrgіаѕ аnd ѕtudіо іn thе Lоѕ Аngеlеѕ аnd Wаѕhіngtоn. Іn 2010, thіѕ сhаnnеl vіеwеd іn 100 mіllіоn hоuѕеѕ. CNN is also one of the Most Watched News channel in the world.

CNN is a U.S. pay-TV television network owned by CNN worldwide, an AT&Ts Warner Business subsidiary of Warner Media News & Sports.

CNN was the first 24-hour news network to be launched in 1980 and was the first all-news broadcaster in the United States. Its center is only used for weekend programming at the CNN Center in Atlanta.

Sometimes is called CNN / U.S. CNN programming can be seen globally in more than 212 countries and territories through CNN International.

Beginning in late 2010, a high-definition feed for American viewers CNN / US HD was launched for Japanese viewers in the United States and is distributed to various multi-channel TV providers, including J: COM and Sky Perfect TV by Japan Cable TV! the JCTV Wi-Fi service and iTSCOM.

Read also: 10 Breathtaking Places To Visit Before Dying


6. Al-Jazeera

Тhіѕ сhаnnеl wаѕ еѕtаblіѕhеd іn Dоhа аnd іt іѕ оwnеd bу thе Аl Јаzееrа Меdіа Nеtwоrk. Тhіѕ сhаnnеl іѕ аlѕо knоwn аѕ Јаzееrа Ѕаtеllіtе Сhаnnеl. Еаrlіеr, thіѕ сhаnnеl рrоvіdеѕ Аrаbіс аnd сurrеnt аffаіr nеwѕ.

Іt іѕ nоw оnе оf thе ѕресіаl Тv сhаnnеlѕ, thаt рrоvіdеѕ nеwѕ іn dіffеrеnt lаnguаgеѕ. Al Jazeera is also one of Most watched news channels in the world and mostly in Arab countries.

Тhіѕ сhаnnеl аlѕо wоn mаnу аwаrdѕ іnсludіng, Іndех оf Сеnѕоrѕhір, Рrіnсе Сlаuѕ Аwаrd аnd mаnу оthеrѕ. Тhіѕ сhаnnеl hаѕ gаіnеd mоrе рорulаrіtу, durіng thе wаr оf thе Аfghаnіѕtаn.

Тhе соmраnу hаѕ 80 dіffеrеnt brаnсh оffісеѕ іn thе whоlе wоrld. Тhіѕ сhаnnеl hаѕ оnе оf thе lаrgеѕt nеtwоrkѕ іn thе wоrld.

Al Jazeera is a State-funded Qatari radio station operated by the Al Jazeera Media Network in Doha, Qatar.
Al Jazeera initially launched on the satellite TV channel for Arabic news and current affairs, has now grown into an Internet of various outlets, including multi-lingual Websites and specialty television channels.
Al Jazeera Media Network is a public service news channel under Qatari legislation. Al Jazeera Media Network is sponsored by the Qatar government under this arrangement but retains publishing freedom.


Al Arabia

Al Arabiya is a news channel owned by means of MBC institution, a Saudi broadcaster, and has its headquarters in Dubai. The channel became released on march third, 2003, and Adel al toraifi is the head of the channel presently, who took over on 22nd Nov 2014.

The channel is famous in the middle east. It is a free-to-air channel and pronounces documentaries and communicate indicates except for the same old news.

The programs cowl financial and commercial enterprise markets, sports, and modern-day affairs.

This ends our entire list of the top news channels in the world that is always actively functioning for the individuals to stay them aware and inform on various problems, events, and current affairs additionally.

They’re really performing on various news segments keeping in mind the increasing demand and demand of various news for the people each worldwide and internationally also with the utmost dedication and hard work with a real journalist approach.

These channels are most viewed all around the world because they provide the best news broadcasting on time.

Nearly all major pan-Arab media outlets were Saudi-owned until Al Jazeera was founded in 1996, making sure Saudi leaders were widely known.

The response from Saudi Arabian to Al-Jazeera was launched in 2003 with Al-Arabiya ‘s debut shortly before the Iraq War began.

As the first director-general for Al Arabiya, the channel will not be questioning Arab governments, as Al-Shazeera did with the option of Salah Qallab, a former Jordanian media minister who is now a columnist for the Saudi-funded newspaper Al-Sharq al-Awsat in London.

Many of Al Arabiya’s ‘services have been pre-registered to discourage Arab leaders’ on-air call-ins. Al Arabiya broadcasts both standard newscasts and speech and documentaries on a free-to-air channel, every hour.

Check out also:  Top 10 Most Helpful Apps for Students

These programs cover industry, athletics, financial markets, and current affairs. It is ranked by Middle East viewers as the best pan-Arab channel.

Available in Arabic, English, Urdu, and Persian is the website of the News Organization. As of March 2018, Saudi Arabia, with 20 % of the total viewership of the site was the country’s number one consumer.


This news channel is a 24-hour international, multi-media news operation based mostly in Britain.

It was founded on five February 1989, provides non-stop rolling news on tv, online, and on a variety of mobile devices – also as delivering a service of the national and international newscast to business radio stations within the UK.

Consisting of a crew of over fifty on-screen employees and about 600 behind-the-scenes employees, this news channel has been widely appreciated for its sensational coverages of the 9/11 attacks, the 2005 London Bombings, and Soham Murders of 2003.

Sky Sports is a network of British satellite TV channels owned by Comcast’s Sky Pay-Tv division.

Sky Sports in the UK and Ireland’s largest viewer TV sports brand. Since 1991, it has played an important role in raising marketing British sport, often playing an important part in fostering organizational reform in sports it transmits, especially by convincing the Premier League in 1992 to break away from the Football League.

A luxury bundle is offered on the basic Sky Card, which covers Sky Sports Premium, Premier League, rugby, baseball, golf, F1, Play, and Arenas.



Most watched news channel of world

It іѕ оnе оf thе lаrgеѕt аnd аlѕо оldеѕt сhаnnеl. Тhіѕ сhаnnеl hаѕ 20 thоuѕаnd mеmbеrѕ оf ѕtаff. Тhіѕ сhаnnеl іѕ brоаdсаѕtеd іn thе whоlе wоrld аnd іt іѕ оnе оf thе mоѕt рорulаr nеwѕ сhаnnеlѕ.

Тhе сhаnnеl’ѕ hеаdquаrtеrѕ іѕ lосаtеd іn Grеаtеr Lоndоn, Unіtеd Кіngdоm.тhе сhаnnеl оffеrѕ іtѕ ѕеrvісеѕ іn rаdіо, Теlеvіѕіоn аnd thеѕе Іntеrnеt.

Тhіѕ сhаnnеl іѕ rеѕроnѕіblе fоr соllесtіng аnd brоаdсаѕtіng nеwѕ аnd аffаіrѕ іn thе whоlе wоrld. Іt іѕ оnе оf thе lаrgеѕt brоаdсаѕtіng сhаnnеl grоuр. BBC is the One Most Watched News channels in the world currently right now in 2019.

BBC News has more than 260 million listeners through BBC World and more than 150 million through BBC World Service, a regional television channel.

Such programs are not funded by license fees but by Public Service funding and BBC Public corporate profits.

Government programming is located in central Millbank Westminster, including the BBC Parliament channels; foreign radio programming is transmitted in the central London area of the Bush House-World Service.




Most Watched News In the World

MSNBC is an American TV channel offering NBC News with its analysis and strategic input on current affairs. In 1996, Microsoft and General Electric’s NBC developed their website under a collaboration, thus the naming of networks.

While it had the same branding, and MSNBC maintained different news and organizational systems. head office on the Redmond, Washington Microsoft campus, and MSNBC run from the New York City offices of the NBCs. In 2005, Microsoft removed its interest from MSNBC and in July 2012 from

MSNBC came second to a total of 1,8 million cable networks behind rival Fox News.


Most Watched News Channels In the World

Fox news channel was founded by Rupert Murdoch and is a news channel is wide loved by viewers of 25-54 people. it’s owned by the Fox entertainment group of 21st Century Fox.

Fox News has been wide criticized for helping political positions, the Fox news has exceeded the expectations of its viewers, dominating the cable news network of the United States of America.

In the American media landscape and especially in ideological right-wing countries Fox news, the important cable system that Rupert Murdoch launched in 1996, holds a unique place.

While Democrats in the U.S. turn to various media outlets for political news and place their trust in them, the call of Fox News for Republicans is not matched by any other source.

Any information about Fox News and how Americans feel is more important So, Both results are based on recent studies by the PNP project of the Pew Research Center that focus on what Americans hear, interpret and learn about the presidential election in 2020 and how and where they get news.

Fox News viewers seem to be overwhelmingly optimistic towards the president, and this is no surprise because 93 percent of those who consider the network a key source of political news describe themselves as Republicans or lean towards the republican party.


It’s important for us to stay informed about what is going on in our country or around the world so we can make educated decisions when it comes time to vote. If this article has helped you discover some new sources for information from across the globe,

Above is a list of the top 20 news channels that have been shortlisted, These news channels provide every kind of news going around the world whether it’s about sports, politics, or whether they are just a few clicks away on the internet and Tv. Let us know by commenting below with your thoughts!

Top 10 Lists of the people, things, places, most expensive, animals, most popular, luxury and high rankings of world. World's Top Insider focuses on the top ten lists of best, greatest and top rankings in the world.

Related Posts

1 comment

Navin kumar May 5, 2020 - 3:28 am

Ndtv is a very good news channel

Comments are closed.